NOVO EDUKINO IZDANjE IZ EDICIJE PEDAGOŠKA RASKRŠĆA – PRIMENjENA PEDAGOGIJA
Emilija Lazarević
Dr Emilija Lazarević, naučna savetnica u Institutu za pedagoška istraživanja u Beogradu, poseduje skoro tri decenije dugu profesionalnu karijeru obeleženu ne samo naučnoistraživačkim nego i terapijskim radom sa decom koja imaju govorno-jezičke probleme, oštećenje sluha i specifične smetnje u učenju. Autorka je i realizatorka akreditovanih seminara za stručno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju, kourednica knjige Nove uloge za novo doba: prilozi za redefinisanje obrazovne prakse, recenzentkinja brojnih časopisa i autorka preko stotinu naučnih radova u oblasti inkluzivnog obrazovanja, govorno-jezičkog razvoja, govorno-jezičkih poremećaja i specifičnih smetnji u učenju. Učestvovala je u međunarodnim projektima i rukovodi projektom „Unapređivanje kvaliteta i dostupnosti obrazovanja u procesima modernizacije Srbije“, koji Institut za pedagoška istraživanja u Beogradu realizuje uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Sa velikim iskustvom u ovoj oblasti, kroz čvrstu povezanost teorijskih postavki i iskustva praktičnog rada, autorka na sistematičan, precizan i iscrpan način predstavlja posebnu kategoriju učenika sa specifičnim smetnjama u učenju, podstaknuta saznanjem da i pored tipičnih opštih sposobnosti i adekvatnih obrazovnih uslova, ova deca često ispoljavaju teškoće u ovladavanju osnovnim školskim veštinama, kao što su čitanje, pisanje ili računanje i ostvaruju niža školska postignuća. Knjiga je pisana sa namerom da se iz različitih perspektiva, teorijskih okvira i paradigmi sagledaju sva značajna pitanja u vezi sa kojima postoje neslaganja u ovoj oblasti u svetu i kod nas: pitanja teorijskog određenja, dijagnostičkih kriterijuma, podataka o učestalosti, procedure tretmana i edukacije. Posebna pažnja je posvećena školskom neuspehu ove dece, koji predstavlja problem sa kojim se susreću ne samo učenici, njihovi roditelji i nastavnici, već i društvo u celini. Kako su se poremećaji čitanja i pisanja u našoj sredini u porastu, ova razmatarnja su više nego aktuelna. Knjiga Emilije Lazarević je namenjena ne samo teoretičarima i istraživačima u oblasti obrazovanja, nego i širem krugu čitalaca, najpre učiteljima i nastavnicima, te drugim stručnim licima koja su orijentisana ka praktičnom rešavanju proučavanih problema u školskom i porodičnom kontekstu, kao i roditeljima dece koja imaju specifične smetnje u učenju.