NOVO! ODOBRENO! LIKOVNA KULTURA ZA OSMI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE
Autori: Dragan Đorđević i Zoran Ignjatović
•	Udžbenik sadrži tematske celine I – Komponovanje, II – Nasleđe,  III – Komunikacije, a zaključuje  se segmentima „Rečnik”, „Indeks autora” i „Literatura”.
•	Struktura udžbenika je postavljena  shodno programu i ishodima, sa dobro odmerenim  obimom  nastavnog sadržaja i adekvatno izabranim reprodukcijama – tako da ne opterećuje  učenika, već uz specifičan način obrade tokom nastave neposredno komunicira sa uzrastom kojem je udžbenik namenjen.
•	Didaktičko-metodički pažljivo oblikovan materijal podstiče i inspiriše  nastavnike kao medijatore i učenike za stvaralačko ispoljavanje. Postavljanjem pitanja, davanjem odgovora, procenjivanjem, analiziranjem i  eksplikacijama u njihovoj međusobnoj interakciji razvija se, pored  uobičajenih  aktivnosti opažanja, vizuelnog pamćenja, vizuelnog mišljenja i učenička samostalnost u izražavanju.
•	U  svakoj tematskoj jedinici funkcionalno su postavljene  rubrike Dobro je znati, Praktična znanja, Vizuelna kultura, Iz istorije, Razmisli, istraži uradi, Zanimljivosti, Za radoznale, a svaka se celina završava  sistematizacijom pod nazivom  Da ponovimo.  Uklapaju se u celokupnu organizaciju udžbenika i, istovremeno, doprinose  definisanosti i kompleksnosti pristupa sadržaju, i dinamici unutar sadržaja.
•	Poseban akcenat stavljen je na praktične vežbe. Učenici imaju mogućnost da se uključe u rešavanje zadataka i  da na taj način prošire svoje iskustvo sopstvenim  inicijativama. U vežbama se predlaže upotreba kako tradicionalnih materijala tako i savremenih, sa mogućnošću koju učenici imaju da  istraže i naprave svoj izbor.
•	Grafičko oblikovanje doprinosi preglednosti  strukture udžbenika. Dizajnu udžbenika su autori posvetili posebnu pažnju: tekst prate dobro  pozicionirane reprodukcije (iz istorije umetnosti i iz savremene umetnosti), šeme, grafički prikazi i slično.
•	Udžbenik pred  učenike  postavlja jasne standarde za dela  koje im treba približiti a  ne dolaze samo iz sfere likovne umetnosti već i iz  oblasti primenjenih umetnosti i dizajna, za pojave koje se nalaze u svakodnevnom kontekstu. Time se senzibilizuje učenička percepcija stvarnosti  na osnovi odabranog sadržaja koji prikazuje  kvalitetne, naučno determinisane kulturne vrednosti iz istorije kultura i različitih oblasti umetnosti.
Deo udžbenika možete pogledati prateći sledeći link:




