Oвако ће изгледати школе будућности

Школа будућности биће пресељена из учионица у паркове и музеје, ђаци ће учити да медитирају, а главни асистент наставницима биће вештачка интелигенција. Време је да педагогија сустигне технологију.

Употреба информационо-комуникационих технологија у образовању била је тема недавно одржаног сајма у београдском Белекспо центру. Учествовало је 180 говорника, а преко 6.500 наставника, професора и директора школа посетило је догађај, што све говори у прилог томе да су српски просветари и те како жељни нових знања и дискусија о томе како ће изгледати школа будућности. Уз помоћ интернета свакако, јер је, током три дана одржавања, пренос конференције уживо имао више од 9.000 прегледа.

Read more

КАКО СЕ ПРИПРЕМИТИ ЗА МАЛУ МАТУРУ: ЕДУКИН ПРОГРАМ

Сваке године осмаци у Србији брину због завршног испита. Њихову бригу деле  родитељи и наставници који предају завршним разредима основне школе. За ђаке је ово мали испит зрелости и прво суочавање са избором у ком ће се правцу кретати њихова даља професионална интересовања. Стрепња хоће ли се успети са уписом у жељену школу представља стрес за родитеље и децу.

Завршни испит тако често постаје већи и страшнији у забринутој фантазији родитеља и ђака него у реалности. Кључ за растерећење овог помало мучног ишчекивања је благовремена припрема. Како ће пробни завршни испит бити организован већ 7. и 8. априла, а садашњи осмаци малу матуру полажу 14, 15. и 16. јуна–крај зимског распуста представља право време за отпочињање благовремене припреме за малу матуру.

Read more

ПРИПРЕМИТЕ СЕ ЗА МАЛУ МАТУРУ – ДИГИТАЛНО

Међу овогодишњим излагачима на сајму који прати Међународну конференцију „Нове технологије у образовању“ нашла се и издавачка кућа Едука из Београда која је представила свој програм електронских додатака уз уџбенике. На овом значајном догађају, који се организује четврти пут заредом, наставни кадар има прилику да се упозна са могућностима које пружају нове технологије.
Read more

Конференција Нове технологије у образовању

Издавачка кућа Едука се недавно по први пут представила на Конференцији Нове технологије у образовању у организацији Британског савета.

Сајам који је пратио Конференцију је био јединствена прилика да Едука представи све оно на чему је вредно радила у протеклом периоду.

Едукин образовни портал за ученике, наставнике, директоре и стручне сараднике својим садржајима пружа својеврсну помоћ у раду свима који на било који начин користе Едукине уџбенике. То је место на ком се сабирају примери добре наставне праксе са иновативним идејама за рад у учионици и представља подршку развоју ученика и наставника, али и директора и стручних сарадника у школама.

ШТА ЈЕ ТО ICT (ИКТ) ОБРАЗОВАЊЕ И ЗАШТО ЈЕ ОНО ВАЖНО?

ШТА ЈЕ ТО ICT (ИКТ) ОБРАЗОВАЊЕ И ЗАШТО ЈЕ ОНО ВАЖНО?

Образовање из информационих и комуникационих технологија (ICT – Information and Communications Technologies) у основи је напор нашег друштва да својим садашњим и будућим грађанима пренесе драгоцено знање и вештине око рачунарских и комуникационих уређаја, софтвера који их упошљава, апликација које раде на њима и система који се од њих граде. Шта су све те ствари? Како функционишу? Како да се користе на продуктиван начин? Како се оне распоређују, састављају, како се њима управља и како се одржавају да би се створили производни системи? Како се користе у конкретним пословним и индустријским околностима? Које су науке и технологије на којима се заснивају и како се оне могу развити да би се унапредила ИКТ поља? ИКТ технологије су сложене и нагло се мењају, па многе људе збуњују. Толико су продрле у савремени свет да их свако на известан начин разуме, али ти начини се често веома разилазе.

Read more

УЧИОНИЦА БУДУЋНОСТИ

УЧИОНИЦА БУДУЋНОСТИ

Физички простор

Одбројани су дани учионица у којима се наставников сто налази у предњем делу учионице, а столови ученика су уредно поређани у редовима. Технологије учења и промена педагошких метода не мењају само начин на који предајемо, већ и физичка окружења у којима предајемо.

Улога коју физичко окружење има код нашег учења тек почиње да се проучава и да се разуме.
Akinsanmi (2011) тврди да „нема много истраживања о улози које физичко окружење има у процесу учења’’, али све више и више едукативних теоретичара и психолога почињу да нуде погледе „из којих дизајнери могу да формирају концепт стварања оптималног окружења за учење’’ (Оптимално учење). Једна ствар која је јасна из истраживања физичких простора који чине окружења за учење је да садашње учионице ретко олакшавају учење 21. века.

Read more

ШКОЛСКИ СИСТЕМ У ЈАПАНУ

ШКОЛСКИ СИСТЕМ У ЈАПАНУ

Данашњи јапански школски систем настао је након Другог светског рата (између 1947. и 1950. године), користећи модел из САД као генерални оквир.

Он подразумева институције предшколског васпитања, девет година обавезног образовања: шест година основне школе, 3 године ниже средње школе и опционо 3 године вишег средњег образовања, као и 4 године универзитетског образовања.

У првих девет година школовања 99.9% јапанске деце одговарајућег узраста похађа јавне или приватне школе. Чак 94% ученика ниже средње школе уписује и похађа вишу средњу школу што је импозантан податак, нарочито ако се узме у обзир чињеница да ова бројка стабилно стоји већ више од деценије.

Read more

КАНАДСКИ ОБРАЗОВНИ СИСТЕМ

КАНАДСКИ ОБРАЗОВНИ СИСТЕМ

Занимљив чланак о канадском образовном систему, из пера грађанина Канаде.

Родитеље често занима какав је образовни систем у другим земљама. Немам никакву представу о томе шта сте можда до сада можда чули о канадском школском систему, зато вам пишем као да сада слушате први пут. Многи Канађани се бусају у груди да је наш систем најбољи образовни систем на свету. Када сам ја ишао у школу, то је било владајуће уверење мојих наставника. Не знам да ли су у праву, али је извесно да Канада има више матураната са средњом школом него у другим земљама, више него у Америци. Заузимамо прво место на светској ранг листи по броју људи са дипломом више школе, а пети смо на свету по броју универзитетски образованох људи. Тако да без бојазни могу рећи да су наши грађани, у најмању руку, добро образовани. Упркос томе, много људи се жали на канадски образовни систем. Кажу да учитељи неадекватно уче децу да читају, да су наставне јединице преобимне, да су програми претешки за лоше наставнике. Неки чак тврде да у Канади превише младих иде на универзитет. Можете ли да поверујете? Ево неколико чињеница о канадским школама које вам могу бити занимљиве.

Read more

ОБРАЗОВАЊЕ У ФИНСКОЈ

ОБРАЗОВАЊЕ У ФИНСКОЈ

Како у нашој јавности у последње време расте интересовање за образовне иновације у Финској, преносимо текст који се уопштено бави вредновањем образовања у финском друштву.

Школовање је бесплатно и обавезно од 7 до 16 година. У Финској више од 99,2 % деце заврши обавезно основношколско образовање, готово 90 % их стекне диплому средње школе, више од половине младих Финаца има магистратуру, док већина одраслих учествује у некој активности читавог живота. Закључак: учење је хоби број један у Финској!

Read more

ОЦЕЊИВАЊЕ БЕЗ СУЗА

ОЦЕЊИВАЊЕ БЕЗ СУЗА

Оцењивање и вредновање рада ученика се с правом сматра важним аспектом наставе. Мађарски психолог Чиксентмихоји, проучавајући мотивацију ученика за учење, нагласио је значај увида у постигнути резултат, као и осећај контроле над резултатом властитог рада. Другим речима, ако су пред учеником изазови који су синхронизовани са његовим способностима (нису претерано високи ни ниски), ако се они постепено повећавају, а о сваком достигнутом нивоу ученик одмах добија повратну информацију (оцену), развиће се висок ниво мотивације за учење.

Read more